downloadNieuw!! Klein en Groot onderhoud voor alle merkendownload 1

Project Excalibur Roadster Serie V

 

Carrosserie De Ruyck heeft in 2008 een classic car gekocht. De voorkeur ging naar de Excalibur Roadster serie V bouwjaar 1985.
Dit is een zeldzaam model, er zijn maar 12 stuks in ’84, 6 stuks in ’85 en 6 in ’86 van gemaakt.
Excalibur besloot deze wagen te maken om een plek te verwerven naast Rolls Royce. Dat dit een prachtige wagen is, was al voordien duidelijk.

 
  • Excalibur 1 slide
  • Excalibur 2 slide
  • Excalibur 3 slide
  • Excalibur 4 slide
  • Excalibur 5 slide
  • Excalibur 6 slide
  • Excalibur 7 slide
  • Excalibur 9 slide

Er stonden ook slechts 2750 km op de teller. Maar helaas vergt de tijd soms veel van een wagen: de lak was verouderd en er waren hier en daar lichte krassen en ook de chroom begon te corroderen. De wagen bestaat uit een veelvoud van materialen. De passagiersruimte is gemaakt uit polyester. De motorkap en zijpanelen bestaan uit aluminium.Voor-en achterbumper zijn gemaakt uit polijstbare billetaluminium. Ook zijn er verschillende onderdelen uit roestvrij staal.

Dit is een diverse samenstelling, maar dit vormde geen probleem voor de expertise van Carrosserie De Ruyck. De rubberen dichtingen tussen het carrosseriewerk bemoeilijkte het schilderwerk, in tegenstelling tot andere wagens. Hierdoor moest de wagen volledig gedemonteerd worden en diende alles in 1 maal gespoten te worden. Gelukkig beschikken we over een ruime spuitcabine. Eerst is de wit en grijze two-tone basislaag gespoten, deze werd afgedekt met twee lagen vernis. Het geheel is matgezet, waarna de striping is afgeplak. Hierna konden we dus de originele fijne lijntjes in bordeauxkleur terug erop zetten. Vroeger was dit ook handwerk, we zijn er in geslaagd de striping er rechter dan origineel op te zetten.

Vervolgens werden er terug 2 lagen vernis gespoten, om een optimale diepteglans te bekomen. De originele chroomsierlijsten waren ook aangetast. Deze sierlijsten waren niet uit metaal, maar uit een gietpolyester vervaardigd. Deze werden electrolytisch verchroomd. Doch dit procédé is minder duurzaam dan metaalchroom. Wij hebben dit opgelost door de sierlijsten verschillende grondlagen te geven, daarna chemisch te behandelen en af te lakken met kleurloze lak. Dit geeft een duurzamer chroomeffect. Voor de veiligheid hebben we 3-puntsgordels ingebouwd. Na deze aanpassing was de auto terug piekfijn in orde, en stond hij terug in zijn historische staat. De foto’s bovenaan geven het uiteindelijke resultaat weer, en hierop is Carrosserie De Ruyck trots.

  • Excalibur 1 slide
  • Excalibur 2 slide
  • Excalibur 3 slide
  • Excalibur 4 slide
  • Excalibur 5 slide
  • Excalibur 6 slide
  • Excalibur 7 slide
  • Excalibur 9 slide

Onze Verzekeringspartners

 

logo hagelschade

CertifiedFirstNetwork

chemical guys